Wednesday, December 01, 2004



When I was a child, my favourite cartoon character was Spiderman. He was clever, fast and friendly. Hiding behind the hero a shy and normal Pete Parker had trouble with girls and his bullying boss at the newspaper. It was very likable. A normal person with normal problems who becomes a super-hero. The child in me identified with that. I still have a soft spot for Spiderman. However, a new hero entered my life when I was in my twenties.It was a happy and naive child fighter with a monkey tail who never gave up. Goku from Dragon Ball and Dragon Ball Z . Goku's main strength is just that: he never gives up. It is also his main weakness because never giving up endangers his life several times and even kills him. Of course in the Dragon Ball world Goku always ends up resurrecting thanks to the seven magic dragon balls. Dragon Ball has many fans and also many critics. The critics have labelled the series as a non-demanding simple cartoon series. Personally, I find Goku's hope and endurance very inspiring. A Dragon Ball chapter always puts me in a good mood.


Cuando era nini@, mi personaje de tebeo preferido era Spiderman. Era inteligente, rapido de reflejos y simpatico. Y detras de la fachada del super hero se escondia el timido y sencillo Pete Parker. Siempre con problemas con las chicas y con su abusivo jefe. No podia dejar de caer bien. Una persona normal con problemas normales que se convierte en un super-heroe. Normal que muchos nini@s se identificaran con Pete. Aun hoy en dia tengo a Spiderman en un lugar especial de mi corazon. Sin embargo, un nuevo heroe entro en mi vida a los veinti-pocos anios. Era un ninio feliz e inocente con cola de mono que nunca se daba por vencido. Goku de Dragon Ball y Dragon Ball Z . El digamos 'super-poder' de Goku es que nunca se da por vencido. Esa es tambien su mayor debilidad, claro, porque seguir luchando hasta el final hace que muera varias veces en la serie. Digo varias veces porque en el fantastico mundo de Dragon Ball los amigos de Goku consiguen con esfuerzo las 7 magicas bolas de dragon y le piden como deseo al dragon que Goku resucite. Dragon Ball tiene muchos fans y muchos detractores. Los detractores dicen que es una serie muy simple y no acaban de entender la increible alegria e inocencia de Goku, incluso cuando es adulto. Personalmente creo que la esperanza, coraje y perseverancia de Goku me inspiran. Ver un capitulo de Dragon Ball siempre me pone de buen humor.


The weather today:
Cloudy
6C
UV Index: 0 Low
Wind: From the North Northeast at 6 mph
Dew Point: 3C
Humidity: 83%
Visibility: 6 miles
Barometer: 1,009.8 mb

No comments: